måndag 21 januari 2013

To long ago!!!

När man inte skrivit i sin blogg på länge så måste man alltid börja med att återläsa det som skrev senast….Det är som att sjunka ner i en dagbok och vips så har tiden gått åt och det blev ingen uppdatering. Men nu kommer iaf en här. Flytten till Enköping gick av stapeln i augusti, så nu har vi lagt Storstadslivet bakom oss. För mig var det en kaosartad upplevelse då jag lovat mig själv att aldrig flytta till en småstad. Men livet överraskar ibland och nu befinner jag mig. Måste villigt erkänna att det är betydligt lättare att bo i en småstad. 7 minuter till jobbet, även fast jag jobbar på andra sidan stan. 5 minuter till dagis. 2 minuter till COOP Forum. Barnpassning finns på gångavstånd och faktum är att helt plötsligt så får jag och kära maken några timmar här och där då vi bara kan vara ensamma. För att inte tala om att man kan gå hem från restaurangen. Nu är ju utbudet inte som när man bodde i Stora staden men det finns några riktigt bra krogar och vi behöver inte tänka på vem som ska köra eller ta en taxi. Vi GÅR hem!  Eftersom jag nu fått jobb i Enköping och numera titulerar mig Ekonomiassistent på Poltech Informations Systems AB så är cirkeln sluten. Beslutet att sluta på Adecco var väl väntat men ändå med lite sorg då jag varit anställd där i 14 år. Nya jobbet på Poltech är en lyckoträff så jag hoppas att det kommer gå bra för mig. Tjejerna har funnit sig väl tillrätta på ny dagiset och trivs utmärkt. Även fast jag har väldigt synpunkter på alldeles för lite utetid så mår dom bra och har varit friska hela hösten och våren (peppar peppar). Eric har skaffat sig många nya kompisar och livet i Enköping börjar ta sin form för honom också. Det har varit oerhört turbulent för honom och stundtals väldigt jobbigt men vi jobbar på det och med myrsteg så hoppas vi att det blir bättre fram mot våren. Dock har jag än så länge inget gott att säga om BUP i Enköping! Min kära make och jag har gjort vår första egna utlandsresa. Det blev en 5 dagars resa till Kanarieöarna. Underbart väder, god mat, goda drinkar och framförallt: bara vi! Ja det var lite för stunden iaf. Nu hoppas vi att det inte dröjer 9 månader innan nästa uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar