måndag 6 december 2010



I fredags var maken ledig. Då åkte vi till Bromma Blocks och handlade lite l´julklappar. Nu e alla klara utom Bella. Vi åt en underbar lunch på Erssons fisk. Boullabaise och Paella. Sen köpte vi självklart med oss lite skaldjur hem för middagen.
På kvällen satte jag ihop pepparkakshuset som Vickan och Eric sen dekorerade hej vilt på lördagen. På förmiddagen åkte vi massa snowracer och hade det gott och skönt i pulkabacken. Sen bakade vi Lussebullar med mandelmassa och glöggrussin på em. Barnen var så snälla och söta. Kvällen avslutades med Tacos och rödvin.

I går var vi åter ute i pulkabacken. Vickan är världsmästare på att pricka träd. 50 meter fritt åt ena hållet och 50 meter fritt åt andra hållet, bara ett litet träd fanns, vem körde rakt in i det? Jo lilla Knickelidickan så klart. Nästa gång tar vi med hjälmen. Sen var det gymnastikträning för Eric medans barnen sov. Eftermiddagen avslutade med glögg och bullar hemma hos Hollanders. Så kul att se Linn och Vickan leka så fint. Tim jagade chokladrussin och Bella satt mest och var fascinerad av Tim. Hon ser ju inte småbarn så ofta. Efter Jul ska vi ta oss till öppnis igen. Blev bjuden på ett underbar ljust Rosévin- Mums.

Idag har det varit möte på Erics skola. Han e jätteduktig och ligger på en bra nivå, lite över ibland vad gäller det pedagogiska. Nu ska jag snart fixa lunch till mig och Bella, sen blir det tvättstugan.
I morgon är det babysim och lunch med Linda in the Blocks. Tobbe e ledig på ons, tors. Vickan ska till Lina i helgen och sova över. Det har hon sett fram emot så länge och tjatar om varje dag nu. Eric har gympauppvisning på lördag. På söndag ska vi nog sova 

5 kommentarer:

  1. Hallojsan!! Snart dags att ses!!! Miss you!
    Eric och Oscar ha tydligen msn kontakt :-)
    Vi har inte köpt några julklappar alls och inte bakat nå´t heller, men tömt vinden. Nästan lika skoj.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hittar inte din e-post adress här på bloggen. Går det att maila dig?
    Hälsningar Elisabet

    SvaraRadera
  3. Janet...ja vi saknar er oxå. Vi väntar och väntar på ett datum som passar. E på landet över jul, sen hemma över nyår och sen drar bygget igång.

    Elisabeth, du kan maial på mysan_x@hotmail.com

    All gott Mia

    SvaraRadera
  4. Tja!!

    Inte hunnit checka bloggen på typ 2000 år men aja
    Mitt lilla liv fortsätter med min lilla älskling Oscar som e finast och bäst
    Han ska du få träffa nån gg
    Han e as artig och snäll som få<3
    Annars så har det väll inte hänt så mycket
    simningen ska tävla imorron men det ska inte jag
    för mamma tycker jag ska städa och ta det lite lugnare till jul men det gör juh inte så mycket
    Annars så är skolan najs och vi slutar på tisda
    sitter och lyssnar på musik och ritar lite(som jag inte gjort på as länge)
    Längtar efter min Älskling och Jul
    Kmr ni ut till landet???
    har juh inte träffat dig sen...vet inte ens hur länge sen det va
    typ Putts födelsedag
    Hoppas ni kmr ut :P
    Ska nog sova lite annars orka mman inte städa hela stallet imorrn
    Sov så Gott så ses vi till Jul!<3

    MVH Miranda(PEEoNoX :))
    P.s Ett nickname jag fick av Knoxx(Oscar<3)

    P.s 2 Miss u all<3

    Tjarå

    SvaraRadera
  5. Hej lilla söt.

    Vi kommer ut på torsdag eftermiddag! Sen e vi nog kvar tills på måndag eller tisdag. Så vi kommer hinna med mycket pulkaåkning :-)

    Mysigt med lite kärlek, hoppas det håller i sig.
    KRAM

    SvaraRadera