torsdag 21 april 2011

Att vara stark när man är svag!

Ibland orkar man inte.
Ibland vill man bara lägga sig ner och ge upp. Men man får inte. Har man valt att leva i en familj så måste man kämpa. Jag älskar mina barn och min man. Jag kämpar med allt jag har för deras skull.

Men ibland, som ikväll när barnen har varit rent utsagt överj..liga och Tobbe kanske måste in till sjukan igen, då går luften ur mig.
Jag är redan så urless på att gå här hemma dag ut och dag in. Jag vill tillbaka till jobbet, jag vill vara något annat än bara mamma o fru.
Jag vill känna ett annat värde.

Tyvärr så är det lite förbjudet att tycka synd om sig själv. Och det hjälper kanske inte, men ibland så måste man erkänna sina begränsningar och sin ork. Ibland måste man få säga att nu tar det stop. Ibland måste man vara stark nog att vara svag ett tag.

1 kommentar:

  1. Stor kram vännen, hur är det med Tobbe? Man får tappa orken och tycka synd om dig själv. när börjar Bella på dagis? Puss och kram

    SvaraRadera