onsdag 7 december 2011

Cyklar och Träsmak!

Nu jäklar i min lilla låda så går det framåt med träningen. Känner ju att jag inte har tid att ge mig iväg till nåt gym. Så jag bad min kära make ta hem träningscykeln som stod på jobbet. Så nu e jag inne på 3:e veckan. Började på 10 mi per dag. Nu är jag uppe på 20 minuter per dag och ca 8 kilometer. Tanken är att jag ska ligga på 30 minuter per dag och ca 1 mil. DEt e så skönt att den är tyst för då hoppar jag upp efter att barnen somnat. Perfekt att göra medans man tittar på Biggest Looser. Så jag är motiverad.

Snart är det Lucia och Victoria har bestämt att hon ska vara pepparkakasgubbe och Bella ska vara tomte. Dom ska vara utomhus så det kommer bli två st michelin gubbar i år. Eric ska vara med och titta och väljer i at strunta i sitt egna luciatåg, vad gör man inte för sina små syskon.

I helgen drabbades väl valda delar av familjen av magsjuka. Peppar peppar så klarade jag och Tjejerna oss men Tobbe och Eric var dåliga. Skönt att det är över nu. Så jäkla trist med alla dessa dagissjukor som går i ett.

Vickan fortsätter på den inslagan vägen med mardrömmar. Turbulens på dagis gör att hon inte vill gå dit utan frågar varje morgon om hon är ledig. Vad gör man? Jag vill ju att hon ska trivas på dagis och med sina vänner. Att sömnen blir lidande gör ju inte saken bättre och det märks på hennes humör. Tyvärr så gör ju även hennes förbanande astma att hon ligger och hostar hela nätterna. Stackars liten.

Jul, Jul.....alla klapparna utom Eric är klara. Han önskar sig ju typ ingenting!!!! Kom i håg en tid när han ringade in allt som fanns i leksakskatalogen. Nu suckar han mest när man frågar och säger att han inte vet. Jo, typ en IPad kanske!

Efter jul blir det Teneriffa, tror ingen har undgått att höra att vi ska dit då jag tjatar om det hela tiden...vi längtar så. Hoppas jag får tida tt köra lite simning då så man åller träningen uppe. Sen får vi flirta lite med Mormor och Morfar så dom tar ungarna en kväll/natt...då ska vi njuta av att bara vara. En schysst tapaskrog, solnedgång på stranden, ett bubbel på en trevlig bar, god natts sömn och en riktig brakfrukost på hotellet....MUMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar