måndag 25 oktober 2010

ENSAM!


Ibland är det skönt att vara själv. Ibland är det skönt att vara ensam. Men att vara ensamstående med 4 barn varav den äldsta är 45 är inte så kul.

Det e bara jobbigt, tröttsamt, slitigt och trist. Och det tär dessutom rejält. Att alltid vara den som planerar, har kollpå saker och ting, skriver in i almanackan, kommer ihåg tider, möten och andra viktiga saker. Att alltid var den som plockar, plockar och plockar. Om jag fick en krona för varje sak jag plockade upp under en dag så skulle jag klara galant att vara hemmafru. VILKEN LÖN!!!!

Sen kan jag väll villigt erkänna att jag är rätt less på att vara hemma. Det e över 2 år sen nu sen jag jobbade, det kommer att bli över 3 år innan Bella ska in på dagis. 3 år! Det e hur länge som helst och vem som helst skulle hinna ledsna. Men när man är både mamma, fru, hembiträde, städhjälp, plockare, barnflicka mm så går tiden vääääldigt långsamt. Man kanske skulle säga upp sig. Lämna in en avskedsansökan. Undrar vad som skulle hända då. Ensamhet är ibland skönt och ibland är de en dröm. Idag är det en ren MARDRÖM!!!

1 kommentar:

  1. Men gumman då, så känner nog alla ibland. När ska du börja jobba? Kan du inte börja jobba 2 dagar i veckan eller så? Bella ammar väl inte... puss puss

    SvaraRadera