måndag 4 oktober 2010

Konstiga mammor!!!

Nu har vi kört VV i 3 veckor. Resultat- 2,8 kilo för mig. Jag är jättenöjd, det en lagom viktnedgång och jag kommer definitivt nå mitt mål innan maj. Men,men man går kanske upp lite över jul, nyår, påsk och sånt. Så jag hoppas iaf i slutändan att jag blir nöjd.
Lite problem kan det vara ibland att bli mätt, iaf dom dagar man inte är ett dugg sugen på grönsaker. Tur att alla frukt är fri.

Bella sitter bredvid mig i sin sitter och biter för fullt på en leksakshand. Det e så mycket dregel och snorigheter nu att jag misstänker en tand på väg. Vi får se om hon e lika tidig som Vickan.
Hon älskar att sitta i gåstolen som hon fick låna av sin systerdotter. Där sitter hon och biter, tutar och spelar musik med ett stort leende på läpparna. Hon e så duktig att sitta och lånar Vickan stol när det e matdags.

Idag var det möte på Erics skola, han e så duktig i skolan och klarar alla ämnena galant. Stolt Mamma. Och i morgon fyller han 10 år. Tänk att han blivit så stor att han fyller 2siffrigt. Det e inte klokt. För ett år sen åkte vi in till förlossningen och i vid 04.23 i morgon bitti kom en liten blå/lila smurf ut och kärleken var/är total. Min underbara, stora, fina kille. GRATTIS!!!

Idag var det fika på dagis, kanelbullens dag. När vi sitter där och fikar med Axels mamma kommer en annan mamma fram till oss ” är det du som e Axels mamma” ”ja” ” han har ramlat där borta”……eeehhhhhhh…what??? Om ungen har ramlat så hjälper man väl honom upp, tar honom i handen och går till mamman? Konstiga människor det finns!!!

Londonresan är bokad!!! 21 november åker vi, jag o Madde. Julshopping, pubbar, massa tjejsnack. Ska bli så kul och skönt att få komma iväg och rå sig själv lite. Jag behöver verkligen komma bort från man, barn och hem ett par dagar och bara vara Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar