tisdag 21 september 2010

Alla äter vi på olika sätt!

Bella har provat sina första smakisar. Majsen och potatisen gled ner så gott. Men hon grinade väldigt illa när hon fick lite mangopurré.
Så vi får nog hålla oss till maten hädan efter. Skönt iaf att vi e igång med maten nu. Med Vickan så väntade vi sä länge eftersom dom trodde hon var allergisk mot det ena och det andra.
Men Bella vekar inte ha några problem alls. Tänk att två ungar kan vara så olika.
Vi pratade i morse om att två flickor som kommer från samma mamma o pappa kan bli så olika. Vickan är ju en kopia av Tobbe men har mitt humör. Bella är mer lik mig i utseendet men lika lugn som Tobbe.

Skönt att Mannen har semester denna vecka, eller pappledig. Så nu ska vi röjai garaget, ställa in utemöblerna och sen åka en sväng till IKEA. Vi måste reka lite inför om flytten här hemma. Sen behöver man alltid massa saker, ljus, servetter, CD-fodral, plastpåsar mm.

Dopet börjar närmasig, på torsdag ska vi möta prästen och diskutera psalmer mm. Vi är nog rätt eniga om att det inte blir trygga räkan iaf. Den e så tråkig.
Sen ska vi köpa lite finkläder till hela familjen så vi ser respektabla ut 
Mamma har lovst hjälpa till med dopfikat och sen så kanske moster får läsa en liten bibeldikt eller nåt precis som hon gjorde på Vickans dop.

VV går utmärkt, nu börjar man komma in i det hela och det räknas poäng för hela slanten. Första veckan – 1,8 kilo….så nöjd!

Nu ska jag gå och måla naglarna…

Puss

2 kommentarer:

  1. Nice
    sry att man inte har hunnit lookat bloggen

    Har haft tävling i förra helgen gick Bra jag kom kom tvåa i fensim
    simma fjärill medans alla andra simma fritt men man valde själv
    Sen hade vi prov idag och det gick nog ganska bra på matten på engelskan gick det väll nog bra inte Perfekt men bra tror jag

    Sen ska jag tävla på söndag i Uppsala och sedan nästa helg i...kommer inte ihåg typ upplandsVäsby
    ÄLSKAR ATT TRÄNA OCH TÄVLA!!!

    Längtar Tills jag får se er igen

    Måste nog skippa en tävlings dag för dopet men det gör inget :)
    Annars är det Toppen Snoppen <333

    Idag hade vi boxning på gympan och då började jag med att nästa slå sönder en kompis handled och då bytte jag till en kill kompis för hon och jag kom överrens om det
    och först så körde vi armar och då gick det bra han va lagom stark
    sen körde vi ben och då tröck jag tillbaka när han sparkade och då tog han i mer och det var det jag ville <3!
    Sen körde jag emot hans ''pads'' som vi använde och då råkade jga sparka honom på armbågen elr snätt framför och han sa då" faan du sparkar lika hårt som en softägan skjuter" det va lite rolig komentar haha han är så gullig Mackan<3
    En kill kompis till mig <3 :)


    Saknar Er!!!<333

    ///Lill Biffen<333 with all love<3

    SvaraRadera