tisdag 14 september 2010

Viktväktarna

Nu har vi dragit igång med VV. Det går jättebra men svårt att få i sig all mat. Nu har dessutom all frukt blivit ”nollad” så då behöver man inte tänka på det. Men vissa livsmedel är värda mer än vad man tror. Tex Lax,jättedyrt i points. Jaja, målet är satt tills i Maj, jag hoppas gå i mål tidigare men vi får se. I let U know! Tobe ska också gå i mål i maj, men han e ju kille så han lär nog vara i mål vid jul redan 

I morgon åker Tobbe på konferens, inte kul alls. Jo för honom kanske som visserligen ska jobba häcken av sig men ändå kommer kunna njuta av att äta i lugn och ro och att få sooooova! Själv får jag bita i det sura äpplet och vara vaken halva nätterna med ena ungen på ena armen och den andra förmodligen liggandes på Tobbes plats. Jaja, det går nog bra. Läggningen är värst eftersom Tobbe alltid lägger Vickan och läser och hittar på sagor för henne. Men, 5 dagar går nog snabbt och på söndag kommer Michelle och passar Vickan några timmar.

En sak jag undrar är hur det här med vänskap egentligen fungerar. Själv ställer man upp på sina vänner, gör tjänster, kommer på fester, födelsedagar, skriver, ringer, smsar, mailar mm Men vissa hör inte av sig om man själv inte hör av sig först. Dom kommer inte när man bjuder på fest eller födelsedagar. Varför är det inte viktigt för dom? Mina vänner är ju viktiga för mig och jag vill gärna vara med dom och bokar gärna om i kalendern när det är något men själv får man inte samma respons tillbaka. Är jag ingen bra vän till dessa människor? Eller är dom bara så själviska att dom bara tycker att deras egna liv är värda något. Eller är dom lata och alltid väntar på att jag ska höra av mig och fixa & Trixa? Svårt?

Vi funderar ju på att göra om här hemma, flytta runt i rummen och själva flytta upp sovrummen på övervåningen. Det kommer leda till att det blir 1 gästrum i det som nu är vardagsrummet istället. Sen funderar vi på att riva lite väggar i köket och göra om där så det blir lite luftigare. Hoppas det blir bra. Så en tripp till IKEA är inbokad till nästa vecka.

Nu ska jag gå in och kolla lite resor till Thailand.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar