onsdag 16 mars 2011

Sommarlängtan!

Nu har vi avklarat snart en vecka med sjuklig liten Bella.
Först hade hon tandsprickning och var sååå snorig och gnällig. Sen fick hon jättehög feber och mådde allmänt dåligt. I går så spydde hon ner halva huset så efter samtal med vårdcentralen blev det till att åka till Astrid Lindgrens.
Efter att väntat och väntat och väntat med liten gnällig trasa hängandes på axeln så visade det sig att hon ”bara” hade öroninflammation och ett rejält förkylningsvirus. Förmodligen hade hon spytt föra tt hon haft så ont i öronen. Så nu går hon på penicillin. Vad min man och jag går på vet jag inte men får vi inte sova snart så är jag rädd att Erics sömntabletter ligger risigt till.
Vickan har haft en rejäl dos av sin förkylningsastma så hon har oxå ätit massa medicin. Stackarn har hostat så att lungorna nästan hoppat ur kroppen. Tacka gud för trekantskuddar!

Det e inte konstigt att man längtar till sommaren. Och framför allt till Mallis. Ska bli så skönt att komma iväg och få sola och bada och kanske mest får lite egentid med min man. Det blir inte allt för tätt mellan gångerna nu då det bara e han och jag. Så det ska bli jätteskönt.
Och jag ska verkligen njuta av sommaren i år (hoppas på fint väder). I september är det dags at börja jobba igen efter att ha varit borta i över 3 år. Spännande. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba igen. Och det blir ju bara på deltid ibörjan så jag kommer ha massa tid med mina tre skruttar iaf.

2 kommentarer:

  1. TJA!

    sry för dålig komentering med bloggen
    har haft fullt upp och massa har hänt och så
    men nu skriver jag iaf!
    Saknar er as mycke!

    Och du kanske skulle uppdatera lite emr :D

    (lite sent och ska till skolan imorron så)

    Puss & Krma Skumbanan

    Hälsa HELA familia!

    Love Miranda (Maggan)(smeknamn av min kompis eftersom jag hetr Margareta i mellan namn och hon Elisabeth så då blev det Maggan och Bettan xD)

    skojjsigt (K) <3

    SvaraRadera
  2. Puss påre maggan :-)
    vi ses i helgen!

    SvaraRadera