onsdag 7 mars 2012

Gravid, vikt och stanabarn!

Sitter idag på Huawei som från och med Måndag kommer att var min fasta arbetsplats. känns jätteskönt och roligt. Kommer jobba ihop med världens bästa Linn. Det är reception och administration. Företaget sitter i Kista så det är jättekönt att inte behöva åka så långt. Så jag är superpeppad!!!
Tjejen som jag ska ersätta går på mammaledighet. Vilket gör att ajg återigen känner ett jättesug efter en lite bebis. Tänk vad konstig man är. Vi som båda sagt att vi är helt klara med barn. Dom sover aldrig, Eric som har sin diagnos, sjukdommar hit och dit....det e jättejobbigt stundtals. Men så sitter man ändå här och längtar efter ett lite knytte, en liten lillebror. Haha. undrar vad min man säger när han har vaknat till liv efter att jag ställt frågan :-)

Viktminkningen går oerhört bra just nu. 14 kilo minus känns i midjan. Tycker inte jag har ändrats så mycket i ansiktet eller så men det ska kanske till några kilo till innan det börjar m,ärkas. 14 kilo är ju inte jättemycket med tanke på att man e stor som en flodhäst. Men, men, jag gillar mig. Ska bara bli lite mindre "mig". Konstigt det här med att man går ner i vikt när man tar en svullohelg. Stod typ stilla i ca 4 veckor och ledsnade lite, svullade hela förra helgen med allt jag ville ha + lite till....vad händer då??? Jo - 1,3 kilo på vågen. Konstigt det där. Så jag upprepade samma sak i helgen så vi får se på fredag vad vågen säger. Two wrong doesnt make it right!?!

Ser så mycket fram emot att få resa iväg lite. Först GBG med mitt hjärta. Sen Dublin med Madde. Båda resorna kommer innebära mängder med shopping. Men det känns lite konstigt att lämna bort tjejerna 3 nätter, första gången det sker. Jag kommer förmodligen sakna dom mer än dom saknar mig. Och dom kommer ha det superbra med Mormor och Morfar ute på landet. Bara dom inte kommer för nära hästar och kossor för då skriker dom rakt ut......mina små stanabarn!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar