fredag 18 juni 2010

Husfix och natt-lugn!



Idag har jag varit iväg själv och shoppat. Så skönt att få lite egentid. Tobbe var hemma och toghand om Eric och Bella. Vickan är på dagis och leker.
Så jag hann med en hel del. 2 klänningar, 1 skjorta, 1 jacka och en bikini. Så nu är midsommarkläderna fixade :-)
Men jag skulle kunna köpa hur mycket mer som helst. Så skönt att slippa graviditetskläderna. Fast jag missade att köpa skor. Sen skullejag försöka hitta en liten ljuslykta som går att hänga som vi ska ha på altanen.

Appropå altan så har vi höga tankar på att flytta. Vi hade ju lite panik när vi köpte det här huset. Så vi skulle vilja hitta ett som passar våra behov lite bättre. Större hall eller groventre så man blir av med vagnarna. Kök och vardagsrum på samma plan. Minst 5 sovrum vill vi ha så man kan ha ett gästrum och så lagomstor tomt såman slipper klippa allt för mycket gräs. Sen så ska det ligga i närområdet så det fortfarande är lätt för Tobbe att ta sig till jobbet (sorry Linda, vi blir nog inte grannar). Finns jättemånga fina hus men inget som har den optimala planlösningen för oss. Så vi fortsätter leta.

Tobbe har hunnit fixa massa utomhus och Bellan har sovit så gott i vagen.
I natt var det himmelriket när Vickan sov hela natten från 20-07 och Bella sov i fem timmar på raken. Så idag är jag på bra humör och väldigt utvilad.

Puss & Kram.

1 kommentar: