onsdag 30 juni 2010

Tiden går....


Tiden den går…och jag får knappt tid över att sitta här och skriva av mig.

Midsommar avlöpte lugnt och skönt ute på landet. Min bror hade sin svägerska och hennes familj från Sundsvall där. Alltid lika skoj.
Vickan badade mest och lekte med kusin Ellen. Varmt och skönt var det även om det kom lite regn.

Nu håller vi på att förbereda för grillfesten för fullt. Kommer att bli skitskoj och gott. Hoppas bara det inte blir allt för varmt. Men partytältet kommer ju att ge lite skugga iaf. Och blir det för hett så får man hoppa ner i Vickans plaskpool. Lite trist är det bara att alla inte kan komma, men så är det väl på sommaren. Vissa har dock lite fel prioriteringar kan jag tycka. Men bröllop och mys med sin äkta make är fullgoda skäl till att ses en annan gång.
Linda och Janet…vi kanske skulle ses med alla 3 familjerna någon gång?


I veckan har Tobbe varit borta 2 kvällar på raken, inte kul alls. Eftersom jag inte får sova på nätterna så har jag inte alls något tålamod och med två skrikiga ungar så går det lätt åt fel håll. Var så nära att stänga in ungarna och gå ut på altanen. Men man måste härda ut. Men det är fan inte lätt när båda skriker från 17.00-20.00. Då kan man lätt få ett utbrott och tyvärr går det ut över fel människor. Jag vet ju att Tobbe har sitt jobb och måste vara borta ibland, Men det är lätt att glömma bort när man sitter helt utmattad med två gråtandes ungar på varsitt ben och tårarna trillar på oss alla 3. Då är det lätt att önska att livet vore annorlunda. Men jag älskar verkligen min familj och skulle inte vilja ha det annorlunda. Men man kan väl få drömma om Champagne på en lugn Sture-krog!?!

I natt har dock både Vickan och Bella sovit gott. Isabella sov i 8 timmar på raken, så skönt. Men jag såg ju ut som Dolly Parton när jag vaknade i morse. Tyvärr så verkar Bella inte vilja amma längre. Hon ratar den äkta varan framför flaskan. Bekvämt?? Ja, fast jag vill nog amma ett tag till. Visserligen är det gott att kunna dricka vin igen och jag skulle gärna ta mig en drink och bli lite tippsy…men amning är viktigare för mig.

Nu ska jag gå ner i tvättstugan medans Trixie sover….

Over and Out!!

1 kommentar:

  1. Synd att vi inte skulle komma :(
    men jag hoppas ni får ett super party och en kväll att minnas
    Själv har jag vart på en kompis poolparty hade as kul och pratade med en kompis jag inte pratat riktigt med på väldigt länge
    Det var jätte kul men väldigt kallt i vattnet
    Hoppas du kommer ut nån gång :)
    Jag saknar att prata med bara dig
    /// Miranda den lilla biffiga <333

    SvaraRadera