torsdag 15 juli 2010

Semesterplaner....


Snart har Tobbe semester och planeringen är i full gång. Visserligen vill jag inte planera något alls men ibland måste man. Speciellt när man har barn och olika viljor som styr. Plus att man vill hinna med en massa:
Gröna Lund, Eskilstuna Zoo, Silja kryssning, Vickan ska sova hos Lina & Jocke, Vickan ska sova hos Mormor & Morfar, Eric vill sova hos Vendela, Vendela vill sova här, Eric vill att Jocke kommer och går på Grönan med honom, Emelie fyller år, Filippa fyller år, Och Vickan blir 2!!!!!!!
Vara på stranden med barnen, vara på stranden med bara Tobbe, åka till söder och handla vinäger chips, Äta middag med Hollanders, Äta middag med Hamners, fira min födelsedag ( som underbart nog kommer ske på ”restaurang” i år). .
Åka båt från Drottningholm in till stan, gå på mysig uteservering med bara Tobbe, ligga och sola i lugn och ro, ligga och mysa på stranden med alla ungarna, hyra hus i Vaxholm, åka till Öland, åka till Skansen, bjuda över alla vi känner på lite god grillning och lite gottigt vin, Och sist men inte minst…få sova en hel natt! Fast det har ju inte så mycket med Tobbes semester att göra.
Lill Belse har bestämt att hon inte vill amma längre så mycket vin och goda drinkar blir det. Du som läser detta, kom över…när du/ni vill, vår dörr står alltid öppen för spontana besök.

Ja, det var lite av vad jag skulle vilja göra på 3 stackars fattiga veckor. Ska försöka övertala min man att ta lite pappaledig sen så jag kan göra något själv också. Känner verkligen att jag skulle behöva komma bort några dagar från hem och barn. Kanske ska ta en tripp till London? Eller kanske Riga? Någon som vill följa med?

1 kommentar:

  1. JAAA jag vill följa med!! när var hur? om inte en hel weekend så vill jag ett långt dygn på spa eller nåt... kram kram Linda

    SvaraRadera