söndag 11 juli 2010

Släpp fångarna loss.....

GGHHAAAAAA…ibland e det bara skit med allt. Då har man lust att gå under jorden, gå med i frälsningsarmén eller bli volontär i något land lååååångt bort. Och det värsta är att ingen ser, hör eller märker något. Den där berömda väggen känns inte allt för långt bort just nu! Eller så e det helt enkelt så att jag befinner mig på fel plats, vid fel tid. Gräset är inte grönare på andra sidan, inte någon gräsmatta alls i hela världen. Men ibland önskar jag att jag slapp gräsmatta över huvud taget…lite gammeldags asfalt har ingen dött av. Och vem faaan behöver blommor när det finns betongsuggor?!?!??
Altan i all ära, mat, disk, handla, sköta hemmet….visst men det finns en stad ovan molnen…där är det champagnebubblor och rosa cabbar som snurrar runt i bubbelgummsfart. Inget äppelträd utan bara popplande bäckar med små söta guldbollar i.

Jag önskar jag kunnde kliva in i en såpbubbla och åka i väg till sagans värld, som en Miss universum en gång i tiden sa…..fann vad mesigt, en jävla såpbubbla kommer maninte långt i innan den spricker och såpan klatchar ner på asfalten med en jävla fart…och alla barnen jublar. Jublar??? Jublar? Vilket jävla ord…..

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar