lördag 20 mars 2010

Murphys Law!!!!

Allt började i söndags då Eric och Tobbe blir magsjuka. Sen i Onsdags så ringer dom från dagis och säger att vickan har 38,8 i feber så jag får hämta henne. Hon har feber ingen feber på torsdagen så vi bestämmer oss för att åka till Enköping. Då går biljäveln sönder...IGEN!!!! Så den får vi först undersöka i Bålsta och sen vidare i sakta mak till Enköping där vi får lämna in den. Tänk vad beroende man är av bilen. 7000 roliga pengar får man hosta upp för att få den fixad. Någon som vill köpa rishögen???
Fredagen kommer, Vickan får vara hemma då jag inte kan få iväg henne till dagis. Vid 09 så börjar jag få värkar och jävligt ont i magen som jag kan förnimma nog är magkatarr. Attackerna kommer med ca 5 minuters mellanrum så jag får ringa hem Tobbe som får ta hand om Vickan. Det onda i magen fortsätter hela dagen och ett tag är värkarna så regelbundna att vi tror att förlossningen satt igång. Sen börjar montesumas hämd!! Jisses säger jag bara! På kvällen får även Tobbe ont i magen och sen ligger vi som två påsmunkar och ojar oss i sängen mellan kaskad-toalett-besök. Uppe på allt detta så vill inte Vickan sova lugnt i sin säng utan hon vaknar ca 10 ggr per natt och gråter. Hur kul är det när man är magsjuk. För att göra livet ännu sämre för oss så har båda min och Tobbes mobilladdare gått sönder.
Kan man gå och lägga sig och vakna någon gång i sommar??

1 kommentar:

  1. Usch vad hemsk ett liv kan vara
    Men som tur var blir det ju bra till slut
    Synd det där med Eric och magsjukan brrr hatar det usch det är det värsta som finns
    Men annars så verkar ju livet leka förutom barn, magsjuka och ont
    Du har en man som älskar dig, du försöker sälja bilen som hela tiden går sönder och du har en underbar blogg
    Hoppas allt ornar sig med bil, barn, sjuk man och ont-andet
    Din blogg är iaf. helt underbar och rolig att läsa
    Tusen kramar till familjen med allt elände
    Eran Miranda
    P.S kolla filmen Juno den är sjukt bra (och handlar om graviditet)

    SvaraRadera