måndag 19 april 2010

Helgen avklarad!

Helgen har gått i en rasande fart.
I fredags så hade vi lite mys med säsongens första grillning.....så gott, fläskkarré och majskolvar.
Bara vinet som saknades för mig :-(
I lördags var vi ute på landet och firade Joel som fyllde 4 år. Fick jättegod pinocciotårta.
I Söndags skulle egentligen Familjen Hollande kommit över men strul med flyg gjorde att rutten Bromma-Hässelby blev inställd :-)
Istället kom storesystrarna över på hamburgergrillning. Vickan är i sitt esse när hon får total uppmärksamhet och hon vill så gärna pussa på lilla Fillipilli hela tiden.

Förlossningen gör sig påmind varje kväll nu med täta förvärkar och ont i hela kroppen. Det mesta är klart och förberett. Egentligen spelar det ingen större roll för ungen kommer väl ut vare sig jag är beredd eller inte.
Börjar känna mig lite förlossningsrädd nu, eller inte rädd för själva förlossningen kanske utan mer allt runtomkring som jag hoppas klaffar med barnvakt mm.
Hoppas ju så klart på en relativt snabb förlossning denna gång oxå men det gör inget om det tar liiiiite mer tid. Typ en 6 timmar skulle vara ok!

Vagnen har kommit och är nu uppackad och ihoppsatt. Vicklan tycker det är så spännande och sätter dit sin leksakskatt bredvid sig.

Eric är ledig idag och hemma hos mig, vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Men det är oftast inga problem med honom, han nöjer sig med det lilla. Min älskade gullunge!

1 kommentar:

  1. kul att vickis längtar efter bebben så hon inte hatar den när den kommer:P
    det skulle se lite roligt ut men turen verkar du ju ha med dig att hon är spännd för en ny familjemedlem
    och eric verkar ju vara ängeln själv så hoppas att inget händer och nått av detta försvinner
    hoppas ni har det hyfsat själv tänker man på tävlingen i helgen eftersom vi ska tävla i enköping och sen efter handla på godisgallerian och hälsa på tobbellitobb och hans lilla målarbutik
    och såklart tänker man på spanien eftersom det är nästan mindre än 2 veckor kvar tills vi ska stå vid skolan vid 2 på natten på söndagen tror jag
    men nu ska jag läsa vidare hoppas det går bra med livet annars
    Puzz och Kramiz till familjen och bebis i magen<3
    Eran super läsare Miranda

    SvaraRadera