fredag 30 april 2010

TUNGT!!!!

Nu är det tungt. Min kära make kallar mig för Jag har nog mer sammandragningar än inte så jag hoppas hon kan ta och komma snart.
Nu har ju Tobbe fyllt år så nu kan hon få komma. Fast idag finns det väl inte en enda nykter människa som kan hämta Vickan. Så lillasyster får nog snällt hålla sig i magen tills nästa vecka.

Jag är så gråtig hela tiden, gråter för allt. Får tårar i ögonen om det metrologen säger ordet regn. Tårarna trillar när jag tänker på lilla Victoria som så snusförnuftigt sitter med majskolven i handen och ber om mmmmööööörrrrr (smör).
Hoppas bara att man blir någorlunda normal igen efter förlossninge. Fast då får man väl säkert en förlossningsdepression eller nåt, skulle inte förvåna mig efter denna trista graviditet.
Men, men...som min kära make säger " efter regn kommer solsken". Säger han så inne på förlossningen så lär han se en fot rakt mellan ögonen så kan han få åka rullbrits till akuten, det e ju inte så långt bort!


Har precis lagt köttet i marinad, champinjonerna och löken väntar på att få lite rosmarinolja över sig. Sen blir det nog rotsaker i ugn till det.
Vickan ska dagen till ära få prinsesstårta till efterrätt. Underbara Linda & Marc med familj var förbi i går med tårta på Tobbes födelsedag och det blev en hel del över. Så det ska hon få smaska i sig, mamma kanske smakar lite oxå :-)
Inget valborgsfirande för oss iaf, orkar inte gå till elden. Så vi nöjer oss med grillandet. Får se om Tobbe vågar sig på ett glas rött. Annars blir det en rätt lugn kväll hemma hos Roslings.Jag stupar ju i säng vid 9-tiden iaf så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar