tisdag 13 april 2010

TRÖTT!!!!!!

Jag är så trött på att vara gravid. Trött på att ha ont överallt. Trött på att inte kunna sova på nätterna för att man inte hittar en ställning som är skön.
Trött på att vanka fram som en anka. Trött på att inte kunna gå någonstans utan att få ont. Trött på att vara grinig.
Trött på att vara hormonig.
Trött på att vara illamående. Trött på att vara gnällig på min stackars man.
Jag är helt enkelt urless på att vara gravid nu. Och om min man får för sig att han ska ha en unge till efter denna så får han baske mig lov att vara gravid själv.
Man kan adoptera har jag hört!!!!!!
Ja, som ni säkert förstår så befinner jag mig inte på topp idag precis. Trött och gnällig och orkar ingenting.
Det e så skönt att ha Vickan på dagis så hon får lite stimulans och någon att leka med.
Jag orkar bara sitta i ett hörn med den bok och läsa för henne annars.Kul morsa!!!

Igår var extra jobbigt då Tobbe jobbade sent och Vickan vara av den griniga sorten. Bok efter bok malde vi igenom och jag bara räknade minutrarna tills jag kunde lägga henne.
Men, men, allt vi gör gör vi för barnen. Och jag älskar ju mina barn, min familj, min man!

Igår var jag på efterlängtad lunch med Linda. Först shoppade jag mössa, kofta och pyttevantar till lillbebban.
Sen åt vi en god fisk på Massagotti och pratade, pratade och pratade. Alltid lika underbart att träffa dig Linda.
Och så skönt att prata med någon i samma situation.
Vi ses på söndag igen...HURRA!!!!

Måste ta och packa bebisväskan snart. Och Vickanväskan, inte för att jag vet var vi ska göra av henne.
Vi får hoppas att allt går lugnt till denna gång så Morfar kan hämta henne i lugn och ro.
Eller kanske Storasyster Lina. Ja, ja det ger sig nog.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg - hittade den via famijeliv. Har precis upptäckt att vi själva ska ha barn, i December - känns långt bort, men jag är ändå helt överlycklig, eller ja, vi är! *skrattar*..Jag såg att du hade svarat på lite frågor om HP och sjukpenningsgrundande inkomst..Jag känner mig väldigt osäker, speciellt på en punkt. Jag har jobbat heltid fast i flera år - i augusti (3,5 månad innan slutet :) så skall jag endast jobba som timanställd som personlig tränare - så i princip så får jag lön efter hur mycket jag jobbar och hur många kunder jag har. Hur räknas FP ut då? Det man gjort tidigare under året eller? Förvirraned och jag får sjutton inget svara någonstans..Lång fråga..

    All fortsatt lycka till dig..
    Sofia

    SvaraRadera