torsdag 20 maj 2010

E det konstigt att man längtar bort nån gång!

Om jag hade vetat hur jobbigt det är med att ha 2 st barn så tätt så hade jag nog inte gett mig in pådet här. Jag älskar verkligen mina små änglar men Vickan är så krävande. Undrar om hon är inne i någon trotsperiod just nu? Hon kräver konstant uppmärksamhet, kastar flaskor i huvudet på Bella och sparkar henne i magen. Oftast är det inte meningen men ibland kommer det små tjuvnyp. Man får verkligen hålla efter henne. Skönt att hon kan vara på dagis och rasa av sig lite några timmar. Jag är ju van att ha Tobbe hemma men idag började han jobba så då var det den hårda skolan som började. jisses amalia, tänk så mycket energi det kan finnas i 3 knattar. Bellan skriker och vill ammas, Vickan trillar eller vill baka sandkakor och Eric är mest överallt hela tiden.

Ja ja....dom e ju helt bedårande ändå och man älskar dom av hela sitt hjärta och dom e ju så söta när dom sover. Ok då, Bella sover ju inte så mycket men men...söta e dom ändå.

Hittade en resa till Turkiet idag, 6500 på ett 4 stjärnigt hotell med all inclusive. Flundrar om man ska boka kanske?!?! Fast jag är ju lite inne på att ta en långsemester i höst, typ 4 veckor med alla barn. Vi får se hur dom planerna blir. Tobbe ska försöka vara lite pappaledig med Vickan och jag är ju hemma med Bellabus. Men vi får se. Finns ju en hel del annat manvill lägga pengar på oxå. Typ ny bil kanske, mendet e inte lika roligt. Thailandsplanerna har vi iaf skjutit på framtiden. Blir väl när Bellan ärca 4-5 år eller så. Men jag villgärna dit eller till Vietnamn.
Nu ska jag få Eric i säng efter att han tryckt i sig 2 st limpmackor. Over and Out.

2 kommentarer:

  1. Livet som 3 barnsmor antar jag. Ta hand om dig, jag skall kolla helgplanerna, det är bla seglarskola på söndag, innebandy hela lördagen... puss puss

    SvaraRadera
  2. Men gumman, vad hände med spontaniteten. Bellbaus hinner ju bli tonåring innan ni har tid att komma över.....

    Du BTW, vi pratade ju förut om att ta en resa du och jag. Jag ville ju göra det i höst men vi får väl se när ekonomin och tiden finns, oavsett när det sker, vad säger du och vart skulle du vilja åka?
    Jag kan tänka mig ingridienserna: god mat, gott dricka, lite spa, shopping och lugn. Inga barn, inga karlar och bara lite ta-hand-om-oss-själva.

    SvaraRadera