måndag 3 maj 2010

Ska man åka på långresa kanske?

Har precis lämnat Vickan på dagis. Vikt ihop lite tvätt och nu sitter jag och surfar på resor.
Funderar på om vi ska ta en långresa i höst. Typ 4 veckor. Tobbe får vara pappeldig med Vickan och jag med lillHilda. Tror inte det e några problem att få ledigt för Eric från skolan. Lite hemundervisning ska man väl kunna klara av.
4 veckor i varma Cypern tex. Långa lata dagar vid stranden, promenader i solnedgången, god mat, gott vin (man får dricka lite vin när man ammar, snälla barn som gör som gör som vi säger. Önskedröm? Ja, kanske, men man vet ju inte förren man provat. Eller är det kanske bättre på kanarieöarna? Vill ju inte ha allt för lång flygresa så Thailand och Vietnam får vänta. Men visst vore det härligt? Inga måsten, inga tider att passa, man tar dagen som den kommer.

Jaja, först ska LillHilda ut så vi ser att allt går bra där. Sen kan vi börja planera för framtiden. Just nu känns det som om hon håller på att vända på sig, inte bra så jag spjärnar emot, vore ju trist om hon la sig fel så här 4 dagar innan hon ska ut. För på fredag ska hon banne mig ut, jag vägrar gå över tiden med en enda minut. Dessutom är ju Tant Janet på resa och då händer alltid något i fam Rosling.

M&P åker på lite miniweekend så Lina och Jocke har jouren i helgen. Vi är så tacksamma för all hjälp vi får och ingen blir gladare än Vickan om hon får vara några dagar med storesyster.


Nu ska jag stjälpa ner magen i sängen ett tag....fundera på om jag ska välja mellan Glamour, Days of our lives eller top model.......ALLTID så bra program på tv på förmiddagarna ;-)

1 kommentar:

  1. GRATTIS GUMMAN FÖR LILLBEBBEN
    SKIT SÖÖÖÖÖÖÖÖT BILD DU SKICKA HOPPAS MAN SNART FÅR HÖRA NAMNET OXÅ
    själv är man lite spänd eftersom vi åker på söndag till Spaaaaniiieeen Yeees äntligen!
    Synd bara att man missar tävling i två dagar eftersom det brukar vara skit kul
    och massa träningar så man kommer ju bli tjockare under resan och semestern och så kommer man ju sakna simkopisarna skit mycket men annars så är det kul att komma iväg.
    Pappa längtar nog efter att komma bort ett tag från jobbet,hemma och sånt
    Men Ett Stort Grattis Till Bebbe
    Eran Super Glada Miranda<333

    SvaraRadera