lördag 8 maj 2010

Lugna gatan!


Nu har kaoset börjat lägga sig och lugnet infinner sig här hemma. Isabella sover, Jeppe och Eric spelar data och Tobbe lägger Vickan. Så nu finns lite andrum för ett litet inlägg.

Igår så var vi hos Tant Barnmorska och Bella fick underkänt då hon gått ner för mycket i vikt. Så jag fick stränga order om att amma varannan till var tredje timme. Det gav resultat och idag så hade hon gått upp 120g. Ska fortsätta att tokamma fram tills på måndag då vi har BVC-tid. Dom vill inte att hon går ner eller står stilla. Så det gäller att sätta alarmet hela natten för denna lilla Donna gillar att sova.

Tänk att man är trebarns mamma. Helt knasigt med tanke på att jag bara för 2 1/2 år sen var singel. Nu är jag gift med min drömkille och har 2 små söta döttrar med honom. Mitt liv kunde inte vara bättre eller lyckligare. Allt känns nästan saligt. Tobbe, jag älskar dig, så mycket att jag aldrig i ord kommer kunna beskriva mina känslor. Men du är mannen i mitt liv och min "rock".

Bella har nu dessutom fått hela sitt namn bestämt: Mia Isabella Starlight! Så nu är hon och storasyster sol och stjärnor :-)Dopet får vänta tills efter sommarlovet.

Nu sover Vickan sött och vi ska sätta oss ned en stund och bara vara innan det e dags för amning och sussa även för oss.
God Natt!

4 kommentarer:

  1. Världen sötaste och goaste ungar tycker moster

    SvaraRadera
  2. Du har rätt mysiga ungar du oxå!!! Tänk att MirrePirre e så stor!Det var ju inte länge sen som jag bar omkring på henne som ett litet knyte.

    SvaraRadera
  3. Härligt attt höra att alla verkar lungna och att Jeppe lever
    eftersom jag inte sett han på 1 år och 3 dagar (min födelsedag 16 förra året)
    själv är man trött har vart på styrke+simtränig lite trött
    Hoppas allt håller i sig

    SvaraRadera
  4. jag glömde visst namnet Hälsar Miranda det föredetta inlägget

    SvaraRadera