fredag 28 maj 2010

Mat!

Det känns som om mitt liv för tillfället handlar om mat. MAT,MAT,MAT!!!

Lilla Bella går inte upp något alls i vikt. Bara 60 g på 8 dagar. Så nu är det verkligen matrace som gäller för henne. Om jag inte ammar så pumar jag ut, ger henne det jag pumpat ut, ger henne ersättning, pumpar, ammar, ger nappflaska igen och så vidare. Det enda som e lite possitivt i det hela är ju att Tobbe kan ge en flaska då och då. Men jag känner mig lite besviken ändå. Amningen fungerade så bra med Eric och Vickan och nu helt plötsligt så ska det krångla. Lite deprimerad blir man och det känns som man inte riktigt räcker till. Men det viktigaste är ju att lillstrumpa mår bra så då fortsätt jag med amning, pumpning och ersättning så länge det går. Annars får jag väl gå över till limpsmörgåsar :-)

Sen så äter jag själv som en häst och dricker. Tror jag dricker flera lite om dagen, vatten är ju så trist när man är inne på sin 3 liter så det blir allt möjligt, saft, läsk, the, tillochmed några koppar kaffe har slunkit ner. Och all mat jag sätter i mig, ibland tror jag inte jag gör annat än att äter. Men efter att ha varit illamående i 9 månader så e det rätt skönt att kunna äta allt man vill igen. Och jag rasar ju i vikt ändå så.....

Sen kollar vi recept på nätet efter något gott att äta på nationaldagen då Storasystrarna och lilla fillipin kommer hit för att fira i Hässelby slottspark. Då ska Vickan få ansiktsmålning och titta på minicirkus :-)

Och vi letar efter smarriga recept och tillbehör till vår grillfestsom vi ska ha i sommar. Goda läskande drinkar, heta grillsåser och ljuvliga tillbehör. Lite musik på det så kommer festen att bli oerhört trevlig.

Så som ni ser så handlar mitt liv om mat.....kanske skulle gå och ta mig den där limpmackan.....

2 kommentarer:

  1. Limpmackor har födit upp fler än de slagit ihjäl, så limpmackor är ett bra alternativ.
    Big siss

    SvaraRadera
  2. Ja mat måste ju alla ha även ammande mammor och små bebisar så man äter ju olika mycket
    men ändå man måste ju få gå upp i vikt nån gång då känner man att man har gjort det och då har den perioden gått
    Sen kan man bli lagom igen så man har fin mage till sommaren att sola
    Va hos farmor igår och såg på lill Nora som hade barbis strumpor as gulliga och så hade hon kjol
    Men mat är bra för både kropp och själ
    Själv äter man halv mycket inte as mycket och inte lite
    Men jag var i en period där jag fick i mig en hel pizza och sen över gick det till att jag knappt åt upp en hel sallad
    men nu ligger jag mitt emellan och går ibland och små äter men oftas inte men ibland så bara blir det så
    Hoppas ni får en bra national dag och att vi bli bjudna på BBQ festen
    Tja jao
    nu ska man dra ner och käka frulle hare gött igelkött!!!
    ///små hungriga lilla MY :)

    SvaraRadera